
Werkt jouw Exact Synergy of Globe traag? Daar is wat aan te doen!
Aan het begin van je werkdag start je je PC op en je opent Exact Synergy of Exact Globe, maar het gaat langzaam. Of je voert bepaalde handelingen uit in Globe en het duurt (te) lang voordat je de resultaten op het scherm ziet. Een traag systeem, herkenbaar binnen jouw organisatie? Goed nieuws, want aan de performance van jouw Exact omgeving is wat te doen!
Meerdere oorzaken kunnen ten grondslag liggen aan deze traagheid. De inrichting van de software is niet optimaal: queries kunnen slecht ontworpen zijn, statistieken verouderd of indexes kloppen niet. De hardware waaronder servers en werkstations hebben niet voldoende capaciteit. Of slechte verbindingen binnen het netwerk zorgen voor problemen.
Allereerst is het goed om te weten wat de huidige snelheid van de diverse componenten binnen de applicatie is. Hierbij gaat het om de 0-meting. Daarbij zijn goed meetbare componenten te definiëren zoals:
- Een startpagina laden
- Laden van de werkstroom
- Openen, aanmaken en/of realiseren van een verzoek
- Openen van een boeking of aanmaken van een factuur
Vanuit deze analyse kunnen we een doelstelling en een verbeterplan opstellen.
Voor de analyse en verbeteringen maken we gebruik van diverse tools. Hiermee is het mogelijk om kwantitatieve load tests en stress tests uit te voeren, een gedetailleerd beeld van de belasting van de infrastructuur. Ook voeren we uitgebreide analyses uit van de performance van de SQL server.
Het verbeterplan kan bestaan uit het beter ontwerpen van de queries, de statistics regelmatig updaten en indexes optimaliseren. Tevens adviseren we op het gebied van infrastructuur: werkstations, het netwerk en de servers, inrichting en capaciteit.
Wil je meer weten over de mogelijkheden? Neem dan contact met ons op. Bel ons op 088 888 1000 of mail naar info@qexpertise.nl