Maatwerk en toch upgraden zonder pijn?

De fashionindustrie is nogal veeleisend. Elk jaar weer verschillende nieuwe collecties, in diverse maten en kleuren, stijlen en stoffen. Je hebt te maken met veranderlijke wisselkoersen, voorraden, verschillende leveranciers en verkoopkanalen. De uitdagingen zijn eindeloos.

Maatwerk moet steeds opnieuw worden ontwikkeld

Het is dan ook heel begrijpelijk dat je een pakket kiest dat voldoet aan de complexiteit van de fashionindustrie. Het is vaak de wens om volgens de standaard te gaan werken. Toch besluiten veel modebedrijven, op specifieke processen, maatwerk in te voeren in hun standaard ERP-systeem. Als je kiest voor maatwerk, heb je bij elke software-update weer een probleem. Een nieuwe update overschrijft namelijk je volledige systeem. Dat houdt in dat al je maatwerk na de update is verdwenen. Maatwerk moet dus eigenlijk steeds opnieuw geschreven worden. Tijdrovend, duur en frustrerend.

Betalen voor onderhoud zonder upgrade-mogelijkheid

Ondertussen betaal je wel een jaarlijkse onderhoudsfee van zo’n kleine zestien tot twintig procent. Met dat geld worden nieuwe versies van de software ontwikkeld. Prachtig, maar voor gebruikers van standaardsoftware mét maatwerk betekenen die nieuwe versies dus alleen maar kopzorgen en een aanslag op je portemonnee. Je betaalt voor iets waar je eigenlijk geen gebruik van kunt maken.

Het ontstaan van de Zero-Cost-Upgrade-filosofie

Begin jaren ’90 bedacht Johnny Madsen, een Deense programmeur, dat dat anders moest kunnen. Zijn eerste klant was een meubelbedrijf. Het maatwerk dat deze klant wilde was nogal veelomvattend. Johnny ging op zoek naar de juiste oplossing. Hij kwam in aanraking met een ERP-pakket dat toen nog Navision heette. Navision bood hem de vrijheid om al dat maatwerk te bouwen. Johnny omarmde het systeem. Maar hij bedacht ook een manier om niet bij elke update van het systeem al dat maatwerk te moeten herschrijven.

Van eigenbelang naar belang van de klant

Inmiddels is Johnny Madsen de eigenaar van TRIMIT – en nog steeds bevlogen programmeur. Navision is, na vele naamswijzigingen, onderdeel geworden van de Microsoft Dynamics 365-suite onder de naam Business Central. Zodra er een nieuwe versie van Business Central wordt uitgebracht, stellen wij gelijktijdig een nieuwe versie van TRIMIT beschikbaar voor alle gebruikers. Die filosofie van de Zero Cost Upgrade is dan misschien niet ontstaan met de klant voor ogen, inmiddels is het wel een van de unieke eigenschappen van TRIMIT. Vanaf het allereerste begin heeft Johnny ervoor gezorgd dat je – ondanks dat je werkt met een standaardsysteem mét maatwerk – altijd kunt upgraden naar de laatste versie van de software.

Alle energie naar optimale inzet

Zo’n 95 procent van de Nederlandse gebruikers van TRIMIT draait op de laatste of een-na-laatste versie van Microsoft Dynamics 365 Business Central. Dat heeft dus als bijkomend voordeel dat wij niet tien verschillende versies van de software moeten beheren. Fijn voor ons, maar het betekent vooral dat we al onze energie kunnen stoppen in het optimaal inzetten van de software.

Meer weten?

Wil je meer weten over TRIMIT en onze Zero-Cost-Upgrade-filosofie? Benieuwd wat maatwerk voor jouw modebedrijf kan betekenen en wat de mogelijkheden zijn? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Bel met 088 – 888 1000 of mail naar Mike Brüll voor een afspraak. Zorg ik dat de koffie klaar staat.