De Fashion Industrie

Al meer dan 20 jaar helpt TRIMIT Fashion bedrijven in de mode industrie beter te presteren. Onze ervaring, gekoppeld aan een passie voor mode, interesse in de behoeften van onze klanten en een toegewijd, internationaal netwerk van partners, zorgen ervoor dat TRIMIT Fashion dé ERP oplossing is voor nu én de toekomst.

Groothandel

High-Street-1

U bent een groothandel en levert aan retailers. Uw ‘cost-of-sale’ is hoog en uw marges staan onder druk. Voor u is het van het grootste belang dat u snel en op tijd levert. U wilt geen ‘nee verkopen’, maar u wilt u voorraadniveau zo laag mogelijk houden om onder andere incourante voorraad te voorkomen.

Wellicht wordt u door uw klanten gedwongen om in consignatie te leveren. TRIMIT Fashion kent uw problematiek als geen ander. Het constant verbeteren en optimaliseren van uw logistieke stromen, is voor u dagelijkse kost.

Productie

U produceert (deels) voor u zelf of voor uw klanten. Bij productie draait het om de mogelijkheid om snel, efficiënt en binnen krappe deadlines te kunnen leveren. Dit maakt het noodzakelijk om volledige controle te hebben over uw deadlines, deze in de gaten te houden met steeds weer als doel om de ‘time-to-market’ terug te schroeven. Goede materiaal- en capaciteitsplanning is voor u van groot belang.

Het kan ook zijn dat u uw productie deels of volledig heeft uitbesteed, maar dat u wel de grondstoffen inkoopt en verstuurt naar uw producent. U vindt het belangrijk om – tot op zekere hoogte – inzicht te hebben in het productieproces van uw fabrikant.

Retail

Store

Als fashion retailer wilt u er altijd zeker van zijn dat u het juiste assortiment op het juiste moment in uw winkels heeft hangen. Adequate bevoorrading van uw winkel en het ‘replishment’ tussen uw winkels is wat u dagelijkse bezighoudt. Goed en real-time inzicht in uw ‘fast movers’ en ‘slow movers’ en de mogelijkheid om uw assortiment en planning daarop aan te passen is voor u een must.

In toenemende mate krijgt u ervaring in ‘multi-channel sales’. U heeft niet alleen eigen winkels, ‘shop-in-shops’, maar ook al goedlopende webshop. Misschien bent u al een stap verder en beschikt u over meerdere webshops en is uw webshop uw grootste winkel. Maar hoe gaat u nu om met uw voorraad? Welke orders gaat u het eerste uitleveren? En u komt er achter dat B2C logistiek toch een andere organisatie en inrichting vergt dan B2B logistiek.

Werk- en bedrijfskleding

In dit segment kennen onze klanten slechts een beperkt aantal basisstijlen met in het algemeen een relatief lange levenscyclus. Klanten kopen standaard producten uit een beperkt assortiment, maar willen wel de mogelijkheid om aanpassingen te realiseren. Een overall is niet langer simpelweg een overall, maar een product met opties en in kleine oplagen gemaakt.

Ondanks dat dit segment wel enige modische aspecten in zich heeft, is dit toch een heel ander type fashion. U heeft meerdere soorten klanten. Niet alleen de betalende klant, is klant, maar ook de werknemer van de klant. U registreert de juiste maatvoering en rekent af door middel van een puntensysteem. En ideaal gesproken geeft u uw klant on-line toegang tot zijn of haar assortiment, specifiek toegepast op het bedrijf en een individuele werknemer.

Shoes & Accessoires

Dit segment lijkt sterk op groothandel, maar nu gericht op schoenen, sieraden, brilmode en handtassen. In essentie wijkt dit niet af van andere modische producten. Wel kent ieder product weer haar eigen soort logistiek. Het logistieke proces van ‘hangstuks’ is anders dan van schoenen- c.q. dozenlogistiek.

Models-BW

Living & Lifestyle

Dit is waar ‘fashion meets furniture’. Het betreft hier zowel modische producten en accessoires als producten op het gebied van inrichting en decoratie. Een excellente beschikbaarheid, snelle levertijden en een zo’n compleet mogelijk assortiment zijn voor u van belang. Sommige bedrijven in deze sector zijn vergelijkbaar met ieder ander (groot)handelsbedrijf. Echter, als u werkt met een eigen collectie heeft u ook te maken met alle aspecten waar een mode- of meubelmerk ook mee te maken heeft.

De mogelijkheden

TRIMIT Fashion is een uiterst complete softwareoplossing voor uw onderneming. Vele honderden andere bedrijven gingen u immers al voor. Gebaseerd op de standaard technologie van Microsoft Dynamics NAV voegt TRIMIT Fashion functionaliteit toe die uw medewerkers in staat stelt om te excelleren in hun werk. Wat onderscheidt TRIMIT Fashion nu in essentie van andere software oplossingen?

  • TRIMIT Fashion is 100% gebaseerd op en geïntegreerd met Microsoft Dynamics NAV.
  • TRIMIT Fashion is gemaakt door en voor de mode industrie.
  • TRIMIT Fashion bestaat al meer dan 20 jaar en heeft zich met meer dan 250 klanten ruimschoots bewezen.
  • TRIMIT Fashion is vooruitstrevend en vernieuwend zowel in de aangeboden functionaliteit als techniek.
  • TRIMIT Fashion ondersteunt ieder type bedrijf. Ook uw bedrijf!

In onderstaand overzicht treft u meer gedetailleerde informatie aan over de functionaliteit van TRIMIT Fashion.

PDM

Product Data Management (PDM) is de plaats waar u uw bestaande stijlen beheert en nieuwe stijlen aanmaakt. Hier legt u een onbeperkt aantal varianten vast op basis van vooraf gedefinieerde tabellen. Denk hierbij onder andere aan tabellen voor kleuren, maten, kwaliteit en uitvoering.

Verkooporders

De afhandeling van verkooporders is standaard in NAV. TRIMIT Fashion heeft de verkooporder uitgebreid zodat alle functionaliteiten van TRIMIT Fashion erin toegepast kunnen worden.

MRP

De Material Requirement Planning (MRP) biedt u op een zeer flexibele en uitgebreide wijze de mogelijkheid om uw behoefte voor inkoop en/of productie te bepalen.

Inkoop

Ook de inkooporder functionaliteit is grotendeels gebaseerd op de standaard uitgebreide functionaliteit die Microsoft Dynamics NAV u biedt. TRIMIT Fashion voegt hier alle type mode-gerelateerde aspecten aan toe, waaronder ook het gebruik van de matrix.

Productieorders

TRIMIT Fashion is ruim 20 jaar geleden al begonnen met het ontwikkelen van uitgebreide productiefunctionaliteit. Mede om deze reden maakt TRIMIT Fashion daarom ook geen gebruikt van de standaard aanwezige functionaliteit van Microsoft Dynamics NAV. De productiemogelijkheden die TRIMIT Fashion u biedt zijn vele malen uitgebreider.

Goederenontvangst

Goederenontvangst en ontvangst zijn beide een standaard onderdeel Microsoft Dynamics NAV. TRIMIT Fashion heeft deze functionaliteiten aangepast zodat ze nog beter gebruikt kunnen worden voor alle toepassingen binnen TRIMIT Fashion.

Allocatie, verzenden en picken

Het picken en het verzenden van verkooporder(regels) zijn beide een standaard onderdeel van Microsoft Dynamics NAV. TRIMIT Fashion heeft deze functionaliteit zo aangepast zodat ze nog beter geschikt zijn voor het verwerken van specifieke TRIMIT Fashion functionaliteiten.

Verzending & Facturatie

TRIMIT Fashion heeft speciale Fashion functionaliteiten toegevoegd aan de standaard mogelijkheden van Microsoft Dynamics NAV. U heeft onder andere de mogelijkheid om een splitsing te maken tussen het boeken en het daadwerkelijk factureren van een verkooporder.

Klacht- en retourmanagement

Klanttevredenheid wordt voor een belangrijk deel bepaald door de wijze hoe u met klachten omgaat. Klacht- en retourmanagement werkt door het gehele systeem heen en zorgt onder andere voor goede registratie- en volgmogelijkheden.

Rapportage & Statistiek

Microsoft Dynamics NAV en SQL Reporting Services bieden standaard al veel mogelijkheden om te rapporteren en signaleren. TRIMIT Fashion breidt deze functionaliteit uit met specifieke zaken voor de fashion industrie. Onder andere rapportagemogelijkheden op basis van varianten (kleur, maat, etc).

Meer weten?

Wilt u hier meer over weten, heeft u een specifieke vraag of wilt u een afspraak maken voor een vrijblijvende demonstratie? Neem dan nu contact met ons op.