ERP for fashion? Hou altijd je klant in gedachten!

ERP for fashion? Hou altijd je klant in gedachten!

Je runt een succesvol modebedrijf en bent klaar voor de volgende groeifase. Een branchespecifieke ERP-oplossing kan je daarbij helpen. Maar voor welk systeem je ook kiest, zorg dat je altijd je ideale klant voor ogen houdt. Dat doe je door jezelf deze drie vragen te stellen.

  1. Helpt het systeem je een gepersonaliseerde klantervaring te bieden? Je hebt ongetwijfeld veel gegevens over je bestaande klanten verzameld. Om ook iets zinnigs met die gegevens te kunnen doen, heb je veel baat bij een ERP-systeem waarmee je die data eenvoudig kunt analyseren. Op basis van die analyse kun je vervolgens heel simpel gepersonaliseerde aanbiedingen doen en wellicht meer verkopen via upselling en cross-selling. Natuurlijk kies je een ERP-systeem primair vanwege de efficiëntie die het je biedt, maar let dus ook goed op wat het je biedt op gebied van gepersonaliseerde klantervaring.
  2. Helpt het systeem je nieuwe klanten te werven? Dankzij het gebruik van een goed ERP-systeem heeft jouw online koper altijd precies die informatie voorhanden die hij of zij nodig heeft: is er genoeg voorraad, wat zijn de verzendcondities en wanneer kan hij of zij het pakketje verwachten? Natuurlijk moet ook je verkoopteam onderweg toegang hebben tot het systeem om zo beter en sneller deals te kunnen sluiten en offertes te kunnen maken. Zijn producten voorradig, hoe zien die voorraden er precies uit en welke zendingen van leveranciers zijn te verwachten? Allemaal gegevens die zij – ook onderweg – nodig hebben.
  3. Helpt het systeem je klantentevredenheid te verhogen? Dankzij je ERP-systeem moet het eenvoudig zijn je klant automatisch op de hoogte te houden van de voortgang van zijn bestelling en moet de levering altijd kloppen; niet alleen qua afleverdatum, maar ook qua inhoud. Mochten zich onverhoopt toch problemen voordoen, dan kan je klantenservice deze snel oplossen dankzij de transparantie die je ERP-systeem biedt in je hele proces. Want problemen zijn niet – heel – erg, als je ze maar snel en accuraat op kunt lossen.

Meer weten?

Wil je eens verder praten over hoe je met TRIMIT Fashion, onze op Microsoft Busines Central gebaseerde oplossing voor de kleding- en mode-industrie, altijd jouw klant voor ogen kunt hebben? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Bel met 088 – 888 1000 of mail naar Mike Brüll voor een afspraak. Zorg ik dat de koffie klaar staat.