10 tekenen dat het tijd is om je boekhoudsoftware te vervangen

10 tekenen dat het tijd is om je boekhoudsoftware te vervangen

Een van de beste beslissingen die je voor je bedrijf kunt nemen, is het vervangen van de boekhoudsoftware als je het gevoel hebt dat die je in de weg zit, zorgt voor ontevreden klanten, misgelopen verkopen en ervoor zorgt dat je achterblijft bij je concurrenten. Maar hoe weet je dat het zover is? Dit zijn de 10 tekenen.

1. Je boekhoudsoftware is ouder dan je sollicitanten.

Als je goede herinneringen hebt aan hoe je huidige boekhoudsysteem ontsnapte aan de millenniumbug, is het duidelijk voorbij zijn hoogtepunt. De digital natives van vandaag de dag verwachten dat technologie ze ondersteunt in hun werk, niet dat het hun productiviteit beperkt.

2. Je verliest verkopen aan concurrenten die minder goede producten verkopen.

Het maakt niet uit of je het beste van het beste verkoopt – als je geen inzicht kunt geven in je beschikbare voorraad en geen zelfservice-opties biedt, zullen je verkopen stagneren.

3. Je besteedt meer tijd aan het zoeken naar informatie dan aan het plannen van manieren om uw bedrijf te laten groeien.

Als innovatie en strategische planning op de achtergrond verdwijnen omdat je je tijd verdoet met het zoeken naar details die je niet kunt vinden omdat je applicaties niet met elkaar verbonden zijn, is het tijd om een technologische stap vooruit te doen.

4. Je bestelproces vereist nog steeds een telefoon- of faxmachine en je kan de vraag gewoon niet bijhouden.

Verouderde technologie kan niet opschalen om zo te voldoen aan de groeisnelheid van de hedendaagse bedrijven en klanten die niet op hun wenken worden bediend, komen meestal niet terug.

5. Je kijkt meer uit naar een sprong in een slangenkuil dan naar je aanstaande audit.

Als je geen audit trail of workflows hebt om je gegevens te beschermen en je dus niet kan houden aan branchevoorschriften, loopt je bedrijf risico.

6. Elk nieuwsbericht over een datalekken vervult je met onrust.

Je hebt slapeloze nachten door berichten over malware, missende of corrupte back-ups, beveiligingsinbreuken en fraude. Je wordt al naar bij het idee dat laptops of andere devices van je verkoopteam gestolen zouden kunnen worden en je essentiële bedrijfsgegevens kwijtraakt.

7. Je weet ‘vrij zeker’ dat een bepaald product ‘ergens’ in je magazijn ligt.

Kan je software je niet met een druk op de knop vertellen wat er op voorraad is, wat er is besteld en wat al is toegewezen aan een klant? Dan is het tijd om te upgraden.

8. De pieken en dalen van je cashflow-cycli zorgen ervoor dat je je afvraagt of je niet beter een glazen bol kan gebruiken om je financiën te beheren.

Zonder een nauwkeurig en volledig overzicht van wat je inkomsten en uitgaven, weet je nooit hoe en waar je kosten kunt besparen

9. Eigenlijk doe je meer boekhouding buiten je boekhoudsoftware om.

Werk je met snel opgestelde lijstjes en handmatig bijgewerkte spreadsheets buiten je boekhoudsysteem om? Dan krijg je nooit een gecentraliseerde, holistische weergave van je gegevens. Dit zorgt ervoor dat je niet kan groeien omdat je geen weloverwogen beslissingen kan nemen over nieuwe productlijnen of locaties.

10. Je ziet groen van jaloezie als je kijkt naar hoe andere ondernemers hun bedrijf runnen vanaf hun smartphone.

Wanneer het beantwoorden van de vraag van een klant betekent dat je eerst naar kantoor moet gaan of iemand anders moet bellen om te helpen, verlies je geloofwaardigheid. Je moet echt mobiel kunnen werken om nieuwe kansen te kunnen grijpen en te kunnen beantwoorden aan verwachtingen van klanten.

En nu?

En? Is het tijd voor een nieuw boekhoudsysteem? Met TRIMIT Fashion, onze op Microsoft Business Central gebaseerde oplossing voor de kleding- en mode-industrie, ben je weer helemaal bij en blijf je ook bij! Neem gerust vrijblijvend contact met ons op. Bel met 088 – 888 1000 of mail naar Mike Brüll voor een afspraak. Zorg ik dat de koffie klaar staat.