Heeft u uw leveranciers al gevraagd om de facturen digitaal aan te leveren?

Onder onze klanten zien we (soms grote) verschillen in de wijze waarop facturen bij hen worden aangeleverd. Klanten die actief achter hun leveranciers aan gaan om facturen digitaal aan te leveren, krijgen dit over het algemeen veel sneller voor elkaar dan klanten die hier wat meer passief mee omgaan. Een reactie die wij veel krijgen is: ‘Wij ontvangen nog niet zoveel facturen digitaal.’ De belangrijkste vraag die dan bij ons naar boven komt is: ‘Heb je leveranciers al eens actief benaderd om facturen digitaal aan te leveren?’ Vaak wordt deze vraag met ‘Nee’ beantwoord. Onze ervaring leert dat veel bedrijven de mogelijkheid hebben om facturen digitaal aan te leveren. Dit doen ze alleen niet vanzelf en veelal op aanvraag van de klant. Wanneer je facturen digitaal verwerkt of wil gaan verwerken is dit een relatief kleine stap waar je veel tijdwinst mee kunt behalen. Om onze (potentiële) klanten hierbij te helpen, bieden wij een standaardbrief aan die je kan gebruiken om leveranciers te benaderen. Wil je gebruik maken van deze brief? Reageer even op deze mail en we sturen hem direct naar je toe.

(bron:Blue10)