Skip to content

Projectmanagement

Creëer grip op uw projecten

Projectmatige aanpak

Het implementeren van nieuwe software zorgt voor de nodige veranderingen binnen uw organisatie. U wilt er zeker van zijn dat dit op een goede manier gebeurd. De projectmanager van Qexpertise vormt hierin uw belangrijkste aanspreekpunt gedurende de verschillende projectfases.

Onze projectmanagers zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de activiteiten die in afstemming met u zijn vastgelegd in het projectplan. Zij zorgen ervoor dat de afgesproken activiteiten binnen tijd en binnen budget worden opgeleverd. Ze zijn ook bevoegd beslissingen te nemen binnen de toegestane toleranties van het project dat wordt geleid op basis van “management by exception”.

Waarom een projectmanager?

De projectmanager begeleidt uw project en heeft daarbij de volgende taken:

De basis van een succesvol project

Qexpertise projectaanpak

Bij de implementatie van uw project hanteren we per project en/of deelproject de volgende fases:

1. Initiatie
In deze fase wordt de aftrap gegeven door een globale inventarisatie en een eerste bezoek bij de klant. In dit bezoek zal een voorlopige scope worden geformuleerd en wordt de klant achtergelaten met een beslissing/besluit voor een (impact)analyse.
2. (Impact)analyse
Onderzocht wordt of en hoe uw processen aansluiten bij de mogelijkheden van de software en waar eventuele knelpunten zitten. Dit wordt gepresenteerd in de vorm van een adviesrapport. Hierin zullen ook de vervolgstappen worden vermeld met eventuele indicaties van het project.
3. Plan van aanpak
Als de toepasbaarheid van de gekozen oplossingsrichting vast staat en ook de haalbaarheid financieel reeds is vastgesteld wordt een plan van aanpak geschreven. In dit plan staan o.a. de fasen uitgesmeerd naar de datum van livegang, de mijlpalen, de verantwoordelijkheden, etc.
4. Implementatie
De software wordt ingericht zoals vastgesteld in het adviesrapport. Het plan van aanpak vormt de leidraad voor de totale implementatie. Een projectmanager vanuit Qexpertise communiceert met de interne projectmanager van de klant en monitoort de voortgang, wijst de partijen op hun taken en acteert meteen wanneer planningen niet worden gehaald.
5. Nazorg
Nadat het systeem operationeel is opgeleverd ondersteunt de Qexpertise consultant afhankelijk van de behoefte van de klant bij het in gebruik nemen van de software. Daarbij wordt met de klant een klantspecifieke beheerovereenkomst afgesloten. De beheerovereenkomst bestaat uit gevraagde additionele ondersteuning in de vorm van aanvullende consultancy-, projectmanagement- en supportdiensten.

Projectmanagement

Wilt u meer weten over onze projectaanpak of wilt u gebruik maken van een Qexpertise projectmanager?

Ontdek de balans tussen externe kennis en interne expertise

Qexpertise helpt organisaties efficiënter te laten werken om hun investeringen snel terug te verdienen. Onze verscheidenheid aan softwareoplossingen biedt ons de unieke mogelijkheid uw organisatie de oplossing te bieden voor uw automatiseringsvraagstuk.

Telefoon

+31 888 881 000

Openingstijden

9:00 - 17:30

Bel mij terug

Vraagstuk, probleem of uitdaging? Wij denken graag met u mee.




    Webinar: Jet Reports & Jet Hub

    Laat je gegevens achter en wij sturen je voorafgaand aan het webinar een Microsoft Teams uitnodiging. 




      Webinar: Microsoft Dynamics 365 Sales

      Laat je gegevens achter en wij sturen je voorafgaand aan het webinar een Microsoft Teams uitnodiging.