De voordelen van een service level agreement (SLA)

Waarom zou je als klant een Service Level Agreement (SLA) afsluiten?

Voor elk bedrijf of instelling en dus voor jou als klant is het van belang dat het systeem probleemloos werkt. Om problemen te voorkomen is het belangrijk dat het systeem zowel technisch (door de systeem-engineer) als softwarematig, up to date wordt gehouden.

Bij de klanten van Qexpertise is de software van Exact vaak de bedrijfskritische software. Bij een aantal is Exact gekoppeld aan een branche gerichte oplossing maar bij de meeste van onze klanten wordt de software integraal gebruikt voor alle processen.

Daarnaast worden steeds vaker oplossingen voor Invoice-management, Dynamische Rapportage (BI), HR en Salaris, en koppelingen met derde systemen aan de software van Exact gekoppeld.  
Het is dan ook van groot belang dat er probleemloos kan worden gewerkt met deze software.
Steeds meer klanten kiezen er dan ook voor om een overeenkomst met ons af te sluiten voor preventief onderhoud en regelmatige ondersteuning.
Indien er zich dan toch een calamiteit voordoet is het belangrijk dat er zo spoedig mogelijk iemand ter plaatse is om het probleem op te lossen.

Een dergelijke overeenkomst noemen we een beheerovereenkomst ofwel een Service Level Agreement (SLA). Een SLA is een op maat gemaakte overeenkomst afgestemd op uw wensen en ons advies. Gezamenlijk bepalen we de ingrediënten, om te komen tot het “juiste gerecht”, lees de best passende oplossing voor jou als klant.

Waaruit bestaat het SLA in elk geval:

  • Periodiek bezoek van een gecertificeerd Exact consultant, voor het beantwoorden en behandelen van openstaande vragen en issues;
  • Uitvoeren van consistentie checks, updates en wanneer noodzakelijke reparaties;
  • Tweede lijnsupport vragen (de eerste lijnsupport vragen worden door de helpdesk van Exact beantwoord);
  • Het aanmaken, wijzigen van lay-outs en of reports;
  • Het binnen 4 uur in behandeling nemen van een storing in geval van ernstige calamiteiten.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een dergelijke overeenkomst en wat het voor jou kan betekenen?
Neem dan contact op met Walther van Gool (Accountmanager Qexpertise Exact)via nummer +31 6 22200938 of via email: walther.van.gool@qexpertise.nl .

Qexpertise ondersteunt in het optimaliseren van bedrijfsprocessen

Wij nodigen je graag uit voor een inspirerende kennismaking. Wil je meer informatie over een van onze services of ben je op zoek naar Exact of Microsoft Dynamics expertise? Laat een bericht achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Bel mij terug

Vraagstuk, probleem of uitdaging? Wij denken graag met u mee.