Skip to content

Satelliet Meubelen

Klaar voor de toekomst

Satelliet Meubelen heeft aan Qexpertise een langetermijn partner

Satelliet Meubelen werkte met een verouderde productconfigurator en zocht naar mogelijkheden om hun bedrijf klaar te stomen voor de toekomst. Joris Heijltjes, Managing Director bij Satelliet Meubelen en Edwin Waegemakers, Business Solutions Architect vertellen waarom ze gekozen hebben voor een samenwerking met Qexpertise en hoe die samenwerking bevalt.

Gastvrijheidsbeleving

Satelliet Meubelen is al bijna vijftig jaar dé specialist in gastvrijheidsbeleving en levert onderscheidend horeca-, project- en zorgmeubilair van topkwaliteit. Het is een grote Nederlandse mkb-onderneming die overal waar mensen even de tijd nemen voor een hapje en drankje sfeer toevoegt met haar meubilair. Dat doen zij met zo’n 120 mensen, vanuit verschillende vestigingen: de hoofdvestiging in Breda, showrooms in Amsterdam, Breda en Dalfsen, en een logistiek centrum in Rijen. Ook kent Satelliet Meubelen een aantal samenwerkingsverbanden met internationale partijen.

Eén keer migreren en daarna gewoon meegroeien

Joris: “Zo’n vijf jaar geleden voldeed de toenmalige productconfigurator niet meer aan onze wensen. Het was te beperkt, moeilijk te beheren, en we waren te afhankelijk van de leverancier. We stonden dus voor de uitdaging om een betere oplossing te vinden. We zijn toen de markt gaan verkennen en op zoek gegaan naar aanbieders van een goede productconfigurator. Na een aantal gesprekken met meerdere leveranciers, besloten we dat Qexpertise het best bij ons past.”

Qexpertise maakt gebruik van de software van TRIMIT, een Independent Software Vendor (ISV), die specifieke software levert voor de mode, meubel branche. We kunnen het systeem eenvoudig zelf onderhouden. De lijnen van Qexpertise naar TRIMIT en Microsoft zijn kort; als er issues zijn, kunnen die relatief makkelijk getackeld worden. “Dat waren voor ons de doorslaggevende factoren om voor de samenwerking met Qexpertise te kiezen”, aldus Joris.

Toekomstbestendig

Edwin: “Bovendien ging automatisering, zoals dat overal het geval is, een steeds grotere rol spelen bij het goed laten verlopen van onze processen en bij het vergroten van ons onderscheidend vermogen. We hebben toen het Solutions Team opgericht. Met vijf collega’s zorgen we dat door middel van automatisering en procesoptimalisatie Satelliet Meubelen toekomstbestendig is.

Goede balans

“Het feit dat we zo veel mogelijk zelf willen doen, zorgde in het begin even voor wat strubbelingen in de samenwerking met Qexpertise. Gelukkig is dat inmiddels verholpen”, vervolgt Edwin. “We hebben een goede balans gevonden in de dingen die we zelf doen – denk aan het creëren van een rapport of het toevoegen van een veldje in een formulier – en de specifieke werkzaamheden die we uit handen geven aan de experts van Qexpertise. Als er bijvoorbeeld diep onder de motorkap iets gewijzigd moet worden, laten we dat aan Qexpertise over.”

Fijne samenwerking

“We zijn heel tevreden over de mensen waar we mee samenwerken, zegt Edwin ten slotte. “Zo heeft Marjo Hertogh, NAV consultant bij Qexpertise, voor ons specifiek een aantal verbetervoorstellen gedaan. De goederenontvangst bij ons logistiek centrum was bijvoorbeeld erg arbeidsintensief. We moesten veel handelingen uitvoeren waardoor de foutkans toenam. Door dit proces anders in te richten, kunnen we hetzelfde werk nu bij wijze van spreken met één druk op de knop doen, en komen er minder fouten voor. Zo heeft ze heel proactief bijgedragen aan het optimaliseren van ons proces. Maar ook de samenwerking met Monica Randwijk, als Senior Navision Developer, Sula Heimgartner van de Planning, John Bijster voor CRM en natuurlijk Marc Pit, de General Manager, verloopt zoals je dat van een professionele club mag verwachten. We ervaren een fijne samenwerking. Er wordt snel gereageerd en het team bestaat uit kundige mensen die ook inhoudelijk met ons systeem bezig zijn.’

Ontdek de balans tussen externe kennis en interne expertise

Qexpertise helpt organisaties efficiënter te laten werken om hun investeringen snel terug te verdienen. Onze verscheidenheid aan softwareoplossingen biedt ons de unieke mogelijkheid uw organisatie de oplossing te bieden voor uw automatiseringsvraagstuk.

Telefoon

+31 888 881 000

Openingstijden

9:00 - 17:30

Bel mij terug

Vraagstuk, probleem of uitdaging? Wij denken graag met u mee.




    Webinar: Real-HRM

    Laat je gegevens achter en wij sturen je voorafgaand aan het webinar een Microsoft Teams uitnodiging. 




      Webinar: Microsoft Dynamics 365 Sales

      Laat je gegevens achter en wij sturen je voorafgaand aan het webinar een Microsoft Teams uitnodiging.