Skip to content

HVEG Fashion Group

Branchekennis

‘Het team heeft veel ervaring en heel specifieke branchekennis, dat werkt heel prettig’

HVEG Fashion Group is de overkoepelende organisatie van een range aan internationaal opererende mode- en modegerelateerde bedrijven gespecialiseerd in private-label-artikelen voor heren, dames, kinderen, baby’s en accessoires. Naast private label houdt HVEG Fashion Group zich ook bezig met verschillende merkactiviteiten. Daarbij maken zij gebruik van Navision in combinatie met TRIMIT. Naar volle tevredenheid, vertelt Remco Vermeij, CFO bij HVEG Fashion Group.

Private Label

Wij ontwikkelen private-label-collecties, die bestaan uit zowel kleding als accessoires, voor grootwinkelbedrijven in Fashion Retail, Supermarkt Retail, Discount Retail en ook Online Retail. Onze klanten selecteren de artikelen die zij willen opnemen in hun assortiment. Die artikelen kopen wij vervolgens in het Verre Oosten in, wat door onze eigen organisaties in Bangladesh en China gecoördineerd en begeleid wordt. Wij zorgen dat de klant die artikelen op het juiste moment, in de juiste kwaliteit en tegen de juiste prijs geleverd krijgen. Zo nemen wij de klant het hele proces uit handen. Dat doen wij vanuit onze locaties in Leusden, Eindhoven en Enschede. In Duitsland hebben we nog een vestiging die sterk is in jassen.

Merkactiviteiten

Vanuit onze vestiging in Leusden houden we ons ook bezig met merkactiviteiten. Zo brengen we bijvoorbeeld onder onze eigen merknaam Bram’s Paris jeans op de markt, met Bamboo Basics richten we ons op zijdezachte bamboe onderkleding voor heren en dames en met Twinlife brengen we sinds 2020 een succesvol modern casual Nederlands kledingmerk voor mannen op de markt.

 

Standaardoplossing met fashiongerelateerde functionaliteiten

Tot 2016 werkten we met een versie van Navision, waarin veel maatwerkaanpassingen waren opgenomen. Zo’n jaar of vijf geleden hebben we de keuze gemaakt om over te gaan naar een standaardoplossing, waarbij we gebruik konden maken van functionaliteiten die specifiek van toepassing zijn in de textielindustrie, zoals maatvoeringen en maat-kleur-matrixen. Navision in combinatie met TRIMIT biedt zo’n standaardoplossing die heel goed past bij ons bedrijf.

Containermanagement

Wat ook heeft bijgedragen aan de keuze voor TRIMIT is de containermanagementfunctie. Wij kopen onze producten in het Verre Oosten in en regelen zelf het transport vanaf de havens aldaar naar Rotterdam. Dat vraagt om secure coördinatie en opvolging, waarbij meerdere orders van meerdere klanten in één container worden vervoerd. Met de containermanagementfunctie in TRIMIT kun je de orders gedurende het hele proces volgen. Dankzij een zogenaamde containerkaart is duidelijk welke orders in welke container moeten, vervolgens kun je de zending op containerniveau monitoren en als de goederen in het magazijn aankomen, in z’n geheel binnenmelden. Een onmisbare functie voor bedrijven die textiel importeren met zeevrachten.

Koppelingen

We werken met diverse systemen die aan Navision gekoppeld zijn. Zo is bijvoorbeeld Continia, de software voor het inscannen en goedkeuren van facturen, gekoppeld met onze crediteurenadministratie. Ook het warehousemanagementsysteem, een oplossing van derden die wij gebruiken voor de aansturing van ons magazijn, is met Navision geïntegreerd. De inkoop- en verkooporders die in Navision staan, zijn met dat systeem gekoppeld om zo heel zorgvuldig het proces binnen het magazijn te kunnen aansturen.

Maatwerk

Het creëren van dergelijke koppelingen is vaak maatwerk, dat zijn ingewikkelde processen. Om die reden zijn het vaak ook intensieve processen, dat hebben we met de hulp van Qexpertise toch mooi voor elkaar gekregen.

Samenwerking

De samenwerking met Qexpertise verloopt heel prettig. We zijn heel tevreden met zowel de TRIMIT-oplossing als met het team van Qexpertise. Het team heeft veel kennis en ervaring, en onze consultant heeft ook veel specifieke branchekennis, zij snapt heel goed hoe processen bij ons type bedrijven werken, dat schakelt heel makkelijk. We hebben zeker nog veel ambitie om in de toekomst dingen met elkaar te gaan opzetten.

Ontdek de balans tussen externe kennis en interne expertise

Qexpertise helpt organisaties efficiënter te laten werken om hun investeringen snel terug te verdienen. Onze verscheidenheid aan softwareoplossingen biedt ons de unieke mogelijkheid uw organisatie de oplossing te bieden voor uw automatiseringsvraagstuk.

Telefoon

+31 888 881 000

Openingstijden

9:00 - 17:30

Bel mij terug

Vraagstuk, probleem of uitdaging? Wij denken graag met u mee.




    Webinar: Exact Globe + - De plussen op een rij

    Laat je gegevens achter en wij sturen je op de ochtend van het webinar een Microsoft Teams uitnodiging. 




      Webinar: Scan Sys – Digitaliseer uw inkoopfacturen

      Laat je gegevens achter en wij sturen je op de ochtend van het webinar een Microsoft Teams uitnodiging.